27 Mart 2010 Cumartesi

ALİAĞA, LOJİSTİK MERKEZ OLMAK İSTİYOR

ALİAĞA, LOJİSTİK MERKEZ OLMAK İSTİYOR

 

TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI VE LOJİSTİK ALİAĞA’DA KONUŞULDU

 

-İSTANBUL ULAŞIM PLANINI DA YAPAN İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ ÖĞRETİM ÜYESİ DOÇ. DR. H.MURAT ÇELİK, “ALİAĞA, TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK POTANSİYELİ EN GÜÇLÜ, EN DİNAMİK SANAYİ TİCARET KENTİ”

 

Son yıllarda ulaşım, liman- denizcilik yatırımları ve lisanslı depoculuk faaliyetleriyle öne çıkmaya başlayan Aliağa’da tehlikeli Madde taşıyıcılığında değişen mevzuat ve bölgede lojistik merkez kurulması sektör bileşenleriyle seminerde değerlendirildi.

 

Aliağa Ticaret Odası tarafından düzenlenen “Tehlikeli Madde Mevzuatının ve Lojistiğin Gelişimi bilgilendirme Semineri” büyük bir katılımla gerçekleşti. Seminere; Ulaştırma Bakanlığı İzmir Bölge Müdür Yardımcısı Ahmet Damcıdağ, İstanbul Ulaşım planını da yapan, lojistik merkezler konusunda uzman İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Öğretim üyesi Doç Dr. H.Murat Çelik, Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanı Rüchan Derici ve Aliağa Ticaret odası Yönetim kurulu Başkanı Adnan Saka konuşmacı olarak katıldı.

 

Seminerin açış konuşmasını yapan Aliağa Ticaret odası Meclis başkanı M.Ender Özer, Aliağa’daki üretim, depolama ve dağıtımla ilgili sanayi sektörlerinin tehlikeli madde taşımacılığı mevzuatındaki yeni gelişmeleri yakından takip ettiğini kaydetti. Özer, Aliağa’nın ulaşım ağlarının ortasında lojistik merkez olma konusunda elverişli bir konumda bulunduğunu dikkati çekti.

 

DEĞİŞEN MEVZUAT VE ADR SORUMLULUKLARI ANLATILDI
Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanı Rüchan Derici “Ulaştırma Mevzuatının Lojistikteki değişime etkisi ve Tehlikeli Madde ve Taşımacılığında Uluslar arası Mevzuata uyum süreci” sunumunda Karayolu, denizyolu ve Denizyolu taşımaları ile ilgili mevzuat hakkında katılımcıları bilgilendirdi.

Türkiye’nin 22 Mart 2010'dan itibaren Tehlikeli Maddelerin Uluslararası Karayolu ile Taşınması Hakkında Avrupa Sözleşmesi (ADR) Konvansiyonuna taraf olduğunu açıklayan Derici, “Tehlikeli maddelerin karayolu ile taşınmasında uyulacak yöntem ve esasları kapsayan ve düzenleyen ADR Konvansiyonuna ülkemiz, 46. Ülke olarak 22 Martta taraf oldu. Bunun Sektöre mevzuatta ve uygulamada getireceği köklü yapısal değişiklikler var.” Dedi.

 

TÜRKİYE GEÇİÇ DÖNEMİNDE
“Şu anda tehlikeli madde taşımacılığında mevzuatın çok net olmadığı bir geçiş dönemi. Bir boşluk noktasındayız. Sektör çok dikkatli olmalı.” Diye konuşan Derici, “Ne yazık ki şu anda özellikle akaryakıt sektöründe devlette hangi kurumlar bizim muhatabımız? Sorusu çok net değil.  Sektör temsilcileri tehlikeli madde taşımacılığında özellikle akaryakıt taşımacılığında devletin farklı kurumlarının birbiriyle çelişen mevzuat ve uygulamaları var. Bu konunun netleştirilmesi, sorumlu ve yetkili kurumlar belirlenmeli ve sektörün mağduriyeti önlenmeli.” Dedi.

 

Sektörü de alınması gerekli eğitimler konusunda hassas olmaya çağıran Derici, “Tehlikeli madde taşımak demek, bu radyoaktif malzeme ve patlayıcı madde, tank taşıyacağınız anlamına gelmiyor. Sadece katı tehlikeli maddeleri arkanızda istifleyerek taşımak demektir. Eğer siz tankın içindeki bir ürünü ya da patlayıcı bir havai fişeği taşımak istiyorsanız kesinlikle bunun için ekstra bir eğitim almalısınız. Radyoaktif, patlayıcı madde ve tank taşımacılığı ayrı eğitim alınması gereken alanlardır.” Dedi.

 

PANEL: “LOJİSTİK MERKEZ OLARAK ALİAĞA”
Seminer programının son bölümünde “Lojistik Merkez olarak Aliağa” konulu Panel yapıldı. Panele konuşmacı olarak Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka,  Ulaştırma Bakanlığı İzmir Bölge Müdür yardımcısı Ahmet Damcıdağ, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü  Öğretim üyesi  Doç. Dr. H.Murat Çelik,  Lojistik ve Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanı Rüçhan Derici katıldı.

 

ALİAĞA, TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK POTANSİYELİ EN GÜÇLÜ TİCARET KENTİ

İstanbul ulaşım planını da yapan İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü öğretim üyesi Doç. Dr. H.murat Çelik, yaptığı konuşmada “Aliağa, Türkiye’nin lojistik potansiyeli en güçlü, en dinamik sanayi ticaret kenti” dedi.
Çelik konuşmasında Lojistik Merkezlerle ilgili dünyadan ve Türkiye’den örnekler verdi. Lojistik merkezlerin yapısı hakkında katılımcıları bilgilendiren Çelik, “Lojistik Merkeziyle planlanmış bir Aliağa vizyonunu ortaya koymak gerekiyor. Bu konuda yerel aktörlerin birlikte hareket ederek kentin tüm yönleriyle böyle bir değişim vizyonuna hazırlanması gerekiyor. Ancak daha yolun başında şunu söyleyebilirim ki, Aliağa bir lojistik merkez için büyük avantajlara sahip. Potansiyeli çok güçlü.” Dedi. 

 

ALİAĞA LOJİSTİK İÇİN ÇOK ELVERİŞLİ
Ulaştırma Bakanlığı İzmir Bölge Müdür yardımcısı Ahmet Damcıdağ da yaptığı konuşmada Lojistik merkezlerle ilgili mevzuattan bilgiler verdi. Damcıdağ, Aliağa’nın yatırım için elverişli bir bölge olduğunu belirterek, “Demiryolu, karayolu ve denizyolu bağlantıları açısından çok modlu taşımaya uygun olduğundan, Aliağa nın Lojistik Merkez yatırımına çok elverişli bir bölge olduğunu düşünüyorum. Aliağa’nın lojistik işletmecilere yönelik, hem çevre itibariyle, hem konum itibariyle, bağlantı yollarının da çok elverişli olması nedeniyle Aliağa'nın pilot bölge olarak seçilebileceği düşüncesindeyim.” Dedi.

 

TİCARET VE ULAŞIM POTANSİYELİ OLARAK DÜNYANIN MERKEZİNDE OLDUĞUMUZU FARK ETMELİYİZ.
Panelde konuşan Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka “Haritaya baktığınızda Aliağa'nın konumunun ne kadar önemli olduğu çok net görülüyor. Buradan, dünyanın her yerine en az maliyetle ürün gönderebilirsiniz. Buradan çıktığınızda 4-5 farklı yolla Avrupa'nın istediğiniz yerine gidebilirsiniz.  Öncelikle ticaret ve ulaşım potansiyeli olarak dünyanın merkezinde olduğumuzu fark etmeliyiz. Aliağa'ya gelen yabancı yatırımcılar bize bu stratejik avantajlarımızı hep hatırlatıyor.” Dedi.

 

Aliağa’nın hızla altyapı yatırımlarıyla geleceğe hazırlanması gerektiğini kaydeden Saka, “Dünyanın hiçbir yerinde Otobandan çıkarak 25 metrelik yolla limana girilmez. Ne yazık ki hala bu bile planlanmış değil. Biran önce bunları çözmeliyiz. Kısa süre içinde Çevre yolu olan otoban yapılacak. Yapıldığında 25 metrelik yolla çıkacağız. Çıkamayız. Bunu tüm yetkili kurumlara söyledik. Otobandan çıkışı 50-100 metreye getiremezseniz tıkanır. Mevcut durum 4-5 yıl idare eder. Ama sonra bölgenin ticari etkinliğini zora sokacak bir sıkıntı ortaya çıkar. Bugünden otoyollarımız, demiryolunu, antrepoları, destek merkezlerini, yaşam alanlarını planlamamız gerekiyor.” Dedi.

 

Saka, “Bizler Aliağa'da yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, Merkezi yönetimlerle işbirliği halinde bölgesel fırsatlar ve ihtiyaçları tespit ederek yarını bugünden kurmalıyız. Tüm kurumlar bir araya gelerek lojistik merkez planlaması gibi bir bölgesel ekonomik çalışmanın yapılmasını talep etmeli ve gereğini yapmalıyız. Aliağa'nın sağlıklı büyüyen bir sanayi ticaret kenti olması sadede Aliağa için değil İzmir ve ülkemiz için de son derece önemlidir.” Dedi.

 

FOTO 1: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/alto-seminer.JPG
Soldan Sağa: Ahmet Damcıdağ, Adnan Saka, H.Murat Çelik, Rüchan Derici

 

FOTO 2: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/alto-seminer1.JPG

 

FOTO 3: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/alto-seminer2.JPG

 

FOTO 4: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/alto-seminer3.JPG

 

FOTO 5: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/alto-seminer4.JPG

 

FOTO 6: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/alto-seminer5.JPG

 

FOTO 7: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/ender-ozer.JPG

 

FOTO 8: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/ruchan-derici.JPG

 

FOTO 8: http://www.alto.org.tr/bultenfoto/2010/27032010/ruchan-derici1.JPG