3 Haziran 2010 Perşembe

İZKA'DAN ALİAĞA'DA MARKA KENT TOPLANTISI

MARKA KENT STRATEJİSİ BELİRLEMEK İSTEYEN İZMİR KALKINMA AJANSI, ALİAĞA’DA TOPLANTI YAPARAK SANAYİ KENTİNİN HANGİ YÖNLERDE ÖNE ÇIKTIĞINI TESPİ ETTİ.

 

İZKA’DAN ALİAĞA’DA MARKA KENT TOPLANTISI

 

İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) tarafından marka kent stratejisinin belirlenmesi amacıyla açılan ihaleyi kazanan Art Grup Konsorsiyumu, Türkiye’nin en büyük Sanayi Ticaret bölgelerinden Aliağa’nın öne çıkan özelliklerini tespit amacıyla toplantı yaptı. Çalışma kapsamında 4 ay içinde İzmir ve ilçelerinin hedef kitlesinin belirlenmesi, rakiplerinden farklılıklarının ortaya konulması planlanıyor.

 

İzmir’in Aliağa İlçesinde, Aliağa Ticaret odası Seminer Salonunda yapılan değerlendirme toplantısına; Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Uğur Eren, Aliağa Esnaf Sanatkârlar odası Başkanı Hüseyin Ekren ve kurum temsilcileri katıldı.

 

İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) Planlama, Programlama ve Koordinasyon Birimi Başkanı Sibel Ersin ve Art Grup Konsorsiyumu eşbaşkanı Fehmi Özkan’ın konuşmacı olarak katıldığı toplantıda, Aliağa’nın 1960’lı yılların sonunda başlayan Sanayileşmeyle bugün dev bir sanayi ticaret kentine dönüştüğü, bu yönüyle kentin hangi farklı noktalarının tanıtıma pozitif katkı sağlayacağı değerlendirildi.

 

TANITIMDA ALİAĞA’NIN ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLERİ

İZKA Planlama, Programlama ve Koordinasyon Birimi Başkanı Sibel Ersin, İZKA tarafından İzmir Kentsel Pazarlama Stratejik Planı hazırlıklarının yapıldığını ifade ederek, “Aliağa’nın bu stratejik plan çerçevesinde tanıtımla ilgili hangi konularda öne çıkacağını belirlemek amacıyla buradayız. İzmir’in tanıtımında, ilçelerin hangi yönleriyle tanıtım stratejisi içinde yer alacağını belirlemek istiyoruz. Aliağa’daki siz yerel kurumların, sivil toplum örgütlerinin, kanaat önderlerinin görüşleri bize bu konuda yol gösterecek.” Dedi.

 

AĞUSTOS AYINDA BİTECEK

İlçe ziyaretlerinin Aliağa’dan sonra da süreceğini belirten Ersin, “Tanıtım ve Marka kent pazarlamasında İzmir’i diğer kentlerden farklı kılacak özellikleri ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Bu bir tanıtım imaj projesidir. İzmir’i ve ilçelerini yurtiçi ve yurtdışında nasıl tanıtacağımıza dair bir pazarlama stratejisi çıkacak. Bu çalışma Ağustos ayında bitecek ve uygulama safhasına geçilecek” dedi.

 

İzmir’in Marka kent Stratejisi İhalesini geçtiğimiz Şubat ayında kazanan Art Grup Eş Başkanı Fehmi Özkan, Türkiye'de ilk kez bir kentin kendisini marka haline getirmek üzere çalışma içine girdiğini, İzmir'in bu konuda önderlik ettiğini kaydederek, “Aliağa’nın tüm yönlerini tespit ederek en doğru tanıtım alanını tespit etmek istiyoruz” dedi.

 

ALİAĞA, LİMAN KENTİ OLMA YOLUNDA

Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Uğur Eren, Aliağa’daki antik Kyme kentinin Aliağa ve İzmir’in tanıtımına büyük katkıları olacağını ifade ederek, “Kyme’nin gün ışığına çıkarılmasıyla önemli bir kültürel miras ortaya çıkacak. Bu uygarlık tarihi bölgenin tanıtımı için büyük şans. Müzenin hizmete girmesi konusunda belediye olarak çabalarımız ve girişimlerimiz sürüyor” dedi. Eren, Aliağa’nın bir liman kenti olacağını da ifade ederek, “Son yıllarda liman ve denizcilik alanlarındaki gelişmeler, kentimizin yakın gelecekte bir liman kenti hüviyetine bürüneceğini gösteriyor. Bunu dünyaya iyi anlatabilir ve tanıtabilirsek, Aliağa bölgede çok etkin bir üs haline gelebilir” dedi.

 

 

ADNAN SAKA; “PLANLAMA EKSİKLİKLERİ VAR”

Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Aliağa’nın hızlı büyüme sonucunda planlama eksiklikleri bulunduğunu ifade ederek, “Aliağa bir Sanayi Ticaret kenti. Bu konuda hiçbir kuşku yok. Ama bölgede Ulaşım, enerji gibi kamusal yatırımlarda eksiklikler ve planlama sorunları var. Türkiye’nin ihracatının yüzde 45’i Aliağa’daki limanlardan yapılıyor ama dar, toprak yollarda taşıma yapılıyor. Yatırım yapmak isteyenler için büyük sorunlar var. Bürokratik güçlükler var. Konaklama, barınma, eğitim, sosyal yaşam alanlarında yatırım ihtiyacı var. Tanıtım yapmak mesele değil, mesel, tanıtımın gerçeği yansıtmasıdır. . Yani tanıtım gerçeği yansıtmalı. Aliağa’ya bir bütün olarak bakılmalı ve öyle değerlendirilmeli.” Dedi.

 

ALİAĞA, BÜTÜNCÜL OLARAK DEĞERLENDİRİLMELİ

Aliağa’da jeotermal potansiyel olmasına karşın bu güne kadar değerlendirilemediğini kaydeden Saka, “Avrupa’da kısıtlı olanaklara rağmen bu tür fırsatlar değerlendiriliyor. Ama Aliağa’da bu anlamda her türlü imkan olmasına rağmen bir planlama yaparak bunu insanların kullanımına sunamadık. Sanayi sektörlerimiz nitelikli ara elemana ihtiyaç duyuyor. Başta Mesleki ve Teknik Eğitim alanında eğitim verecek üniversiteye ihtiyaç var. Kentin gelecek 30-40 yılının ön görecek bir stratejik vizyona ihtiyaç var. Aliağa’yı pazarlayıp tanıtabilmek için jeotermalden ulaşım ağına, planlamadan, istihdam ve eğitime kadar tüm yönleriyle bütüncül ele alarak değerlendirilmeli” dedi.

 

JEOTERMALDEN LİMANA TÜM YÖNLERİYLE ALİAĞA

Toplantıda katılımcılar tarafından; Kyme Antik kentinin tanıtımı, Aiolis Uygarlığının turizmle öne çıkarılması, Jeotermal enerji potansiyelinde yatırımlar yapılarak bu alanda termal turizm ve seracılık konularının vurgulanması, Doğu Akdeniz’lin Liman ve lojistik üssü kimliğinin vurgulanması, ALOSBİ ve diğer yatırım olanaklarıyla bölgenin bir yatırım ve üretim üssü olduğu yönünün öne çıkarılması düşünceleri dile getirildi.