5 Ocak 2011 Çarşamba

ALİAĞA, 2010'DA 4558 GEMİYİ AĞIRLADI

ALİAĞA’DA BULUNAN 12 İSKELE VE LİMANA 2008’DE 4.125, 2009’DA 3.836 GEMİ GELİRKEN, KÜRESEL KRİZİN ETKİLERİNİN GİDEREK AZALDIĞI 2010 YILINDA BU RAKAMLAR GERİDE BIRAKILDI. 2010 YILINDA ALİAĞA’YA 4558 GEMİ GİRİŞİ OLDU. 2010’DA ALİAĞA’DAKİ İSKELE VE LİMANLARDAN 37 MİLYON 330 BİN 271 TON ELLEÇLEME (YÜKLEME BOŞALTMA) GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

 

ALİAĞA, DENİZ TİCARETİNDE ZİRVEYE ÇIKTI

 

Türkiye’nin en büyük sanayi bölgelerinden Aliağa, özellikle deniz ticaretindeki yeni yatırımlar, kapasite artışları ve gemi trafiğiyle sektörde zirveye koşuyor. 2008’de başlayan global krizin etkilerini 2008 ve 2009’da derinden hisseden sektör, 2010 performansıyla eski günlere döndüğünü gösterdi.

 

Aliağa’da bulunan 12 iskele ve limana 2008’de 4.125, 2009’da 3.836 gemi gelirken, küresel krizin etkilerinin giderek azaldığı 2010 yılında bu rakamlar geride bırakıldı. 2010 yılında Aliağa’ya 4558 gemi girişi oldu.

 

2010 YILINDA 4558 GEMİ GELDİ, 37 MİLYON TON ELLEÇLEME OLDU

Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Aliağa’nın deniz ticareti ve buna bağlı sektörlerde büyük gelişme kaydettiğini ifade ederek, “Aliağa’nın 2010 yılında deniz ticaretinde gösterdiği performans bölgemiz ve ülkemizi için son derece sevindiricidir. 2009 yılında Aliağa’daki 12 iskele ve limana 3.836 gemi girişi olmuştu. 2010 yılında ise bir önceki yıla göre tam 722 gemi daha fazla gelerek 2010’u 4558 gemi trafiği ile kapattık. Yine 2009’da 31 Milyon 990 bin 914 ton elleçleme olurken bu rakam 2010’da 37 Milyon 330 bin 271 ton olarak gerçekleşti” dedi.

 

Gemi trafiğinin artışında, 2009 yılında Aliağa Nemrut Körfezinde hizmete giren Konteyner terminallerinin büyük etkisi olduğunu kaydeden Saka, “2009 yılında TCEEGE ve Nemport terminalleri hizmete girdi. Bu kuruluşlarımız yatırımlarını ve altyapılarını 2010 yılındaki yeni yatırımlarla geliştirerek uluslar arası standartlarda hizmet vermeye başladılar. Büyük tonajlı gemilerin de bu terminallere gelebiliyor. Bu da Aliağa’nın Türkiye Deniz Ticaretinin önemli bir yükünü sırtladığını gösteriyor. 2010 yılının 10 aylık verilerine göre de iki terminalde 163.103 TEU konteyner elleçlendi” dedi.

 

ALİAĞA, DOĞU AKDENİZ’DE STRATEJİK ÜSTÜNLÜĞE KAVUŞUYOR

Alsancak Limanı’nın Metropol kent merkezinde kalması ve limanda uzun süreli beklemeler nedeniyle çok uluslu deniz ticaret şirketlerinin hızla Aliağa Nemrut Körfezine yöneldiğini ifade eden Saka, “Aliağa’nın deniz ticaretinde yaşadığı büyük gelişme sektörün ulusal ve küresel aktörleri tarafından ilgi ile izleniyor. 400 Sanayi kuruluşunun kurulmakta olduğu Aliağa Organize Sanayi Bölgesi’nin tam kapasiteyle ekonomiye katılmasıyla bölgede denizcilik, lojistik gibi sektörlerde büyük bir gelişme yaşanacak. Nemrut’ta yeni terminal yatırımlarının da yakın gelecekte yapımına başlanacağı göz önüne alınırsa, Aliağa Türkiye’nin Doğu Akdeniz’de Pire limanını geride bırakacak bir stratejik üstünlüğe doğru yol aldığı açıkça görülecektir. Bu tarihi fırsatı kaçırmamak için liman geri bölgelerinin, lojistik olanakların ve ulaşımın bugünden planlanması gerekiyor.” Dedi.

 

ALİAĞA’DAKİ İSKELE VE LİMANLAR

Aliağa’daki iskele ve terminaller Nemrut Körfezi, Enerji Bölgesi ve kent merkezinin bulunduğu iç körfez olmak üzere üç farklı bölgede faaliyet gösteriyor. Nemrut Körfezi’nde; Batıçim, Ege Çelik, Ege Gübre, Tceege, HABAŞ, İDÇ, Nemport, Petkim, POAŞ’ın iskeleleri bulunuyor. Aynı bölgede Milangaz’ın da Şamandralı tesisi bulunuyor.  Enerji Bölgesi olarak da bilinen Gemi Söküm bölgesinde Egegaz ve Total Oil İskeleleri ile Alpet’in Şamandralı tesisi bulunuyor. Aliağa İç körfezde ise TÜPRAŞ Rafinerisine ait iskeleler bulunuyor.

 

Aliağa’daki Liman ve iskelelere gemilerle Petrol Ürünleri, Ham Petrol, Akaryakıt, Genel Kargo ürünleri Dökme Katı ve Sıvı Yükler, Konteyner, Ro-Ro, Kimyasal Ürünler, LPG, LNG gibi çok sayıda ürün girişi oluyor.